texture name (photoscenery)

It is a file name of a photoscenery's textures created by the resample.exe.
This name explains the absolute position with coordinate system peculiar to resample.exe.
resample.exeを使用してフォトシーナリー用のテクスチャ達を作成した際のファイル名です。
resample.exe固有の座標系で絶対位置を表しています。

Name Format

[15digits + two letters for seasonal variants + .bmp]

FS Location calclator is now available to download! Tools Download Page

Each texture covers area 1x1.
A Cell = 32 x 32 area. (1024textures)
All numeric values express the following.
各テクスチャはエリア1X1をカバーします。
1Cell = 32 x 32 area. (1024textures)
全ての桁があらわす位置は以下です。
0 1
2 3


First digit is only 0 or 1.
First to 10th digit expresses the position in Cell unit.
Under from 11 digit expresses a position within Cell.
The starting point is N90W180.
先頭の一桁は0か1のみです。
先頭から10桁目までがCell単位での位置を表します。
11桁より下がCell内での位置を表します。
原点はN90W180です。

0 has no addition.
1 adds longitude value.
2 adds latitude value.
3 adds longitude value and latitude value.

[ abc .. .. o + season + .bmp]
  lon/degree lat/degree Area LOD
a 240 180 16384x16384  
b 120 90    
c 60 45   1
d 30 22.5   2
e 15 11.25   3
f 7.5 5.625   4
g 3.75 2.8125   5
h 1.875 1.40625   6
i 0.9375 0.703125   7
j 0.46875 0.3515625 32x32 (cell) 8
k 0.234375 0.1757812 16x16 9
l 0.1171875 0.0878906 8x8 10
m 0.0585937 0.0439453 4x4 11
n 0.0292968 0.0219726 2x2 12
o 0.0146484 0.0109863 1x1 13

The pixel resolution of bitmap file for every area which resample.exe generates is at 256x256px(LOD13).
resample.exeが生成するエリア毎のbmpのピクセル解像度はarea/256でLOD13となります。